Bofællesskaber for frivillige i København

Vi har 3 særlige bofællesskaber for frivillige, som aktuelt er aktive med aktiviteter i Hovedforeningen. Værelserne bliver slået op til medlemmer af Hovedforeningen.

Bofællesskaber

Vi har desuden 3 særlige frivillig-bofællesskaber for frivillige medlemmer af Hovedforeningen med hver plads til 3 frivillige, alle beliggende på Skindergade 24, lige ved foreningslokalerne.

Det er vores hensigt, at bofællesskaberne skal være til gavn for unge, der er medlemmer af KFUM og KFUK og bidrager aktivt til det daglige arbejde i Hovedforeningen, eksempelvis som frivillig i Kaféen, klubleder eller gennem bestyrelsesarbejde. På den måde ønsker vi at tilgodese vores frivillige, der er en altafgørende ressource for arbejdet i foreningen.

Der er ikke venteliste til bofællesskaberne. Når et værelse er ledigt udbydes det af bestyrelsen til medlemmer af Hovedforeningen ved udsendelse af en email, og interesserede kan herefter ansøge. Lejlighederne udlejes normalt i 2 år af gangen.