Der er mange muligheder for at blive frivillig i foreningen. Når du er frivillig kan du gøre noget for andre, få et fællesskab med andre frivillige - og samtidig noget på CV'et.

Vær med, når en aktivitet foregår

Der sker mange aktiviteter i foreningen - ofte i Kaféen. Den letteste vej til at komme med i det frivillige fællesskab er i første omgang at møde op, når en aktivitet foregår.

Her kan du høre, hvordan man kan være med til at stå for aktiviteten. Der er både brug for folk som har lyst til at stå i baren og lange ting over disken til en fast aktivitet ligesom der er brug for folk til at sidde i udvalg til den enkelte aktivitet. Derudover er der mange gode muligheder for at være med til at starte en ny aktivitet op helt fra bunden i et fællesskab med andre. Eksempler på frivillige opgaver:

• Leder i Ten Sing med instruktion af musik, drama, video, dans mm. en gang om ugen.
  • Stå for en aktivitet i Unge Voksne en enkelt gang eller jævnligt.
  • Være med i gruppen, som sørger for, at der er bands, som spiller i caféen en gang om måneden.
  • Stå bag baren, når der f.eks. er koncert.
  • Være med til at afholde fredagsbar for de frivillige mm.
  • Der er desuden stor åbenhed for nye projekter. Er der noget, du kunne brænde for at sætte i søen sammen med andre frivillige, så har vi lokalerne, kontakt til de unge og kontakt til andre frivillige, som måske vil være med til at sætte projektet i søen. Det kan være alt for en hocky-turnering, til gospelweekend, til en syklub, til en enkelt event. ALT er muligt!

Sådan kommer du i gang

Se på hjemmesiden, om der er noget, der tænder dig.

Tag fat i nogle frivillige, når du er til en aktivitet, og hør om mulighederne.

Kom med til et frivilligmøde - se datoer mm. på FacebooksidenFrivillige i Hovedforeningen.

Gør noget for andre og få meget mere igen, end du tror...