Der sker rigtig mange aktiviteter i KFUK og KFUM's Hovedforening og der kommer hele tiden nye til. Nogle er kun for en begrænset periode, andre er faste. Du kan læse om en del af aktiviteterne herunder.

Invitationer til aktive begivenheder findes under Det sker i Hovedforeningen

Aktive aktiviteter:

CaféSuk

Cafétilbud målrettet unge mellem 13-17 år med diabetes, og som arrangeres af diabetesforeningen men med lån af vores lokaler. Se mere hos diabetesforeningen og på Café Suk på Facebook.

Spilaften

En gang imellem holdes store spilaftener med playstation, fodboldturnering, brætspil mm. Så skal der dystes.

Kunst i Kaféen

Der er åbent for, at unge kunstnere kan lave udstilling i caféen. Her er en mulighed for at fremvise sin kunst og promovere det - måske for første gang.

Kulturnats-åbent

Vi holder åbent på kulturnatten med forskellige aktiviteter fra år til år og ofte godt fyldt og med en koncert eller to.

Påskefrokost

Hvert år afholdes stor Påskefrokost-frivilligfest for alle frivillige i Hovedforeningen men også øvrige af KFUM og KFUK's foreninger på Sjælland. Det er et skulderklap for alt det gode frivillige arbejde, der hver dag udføres - for at vise at vi ikke kan klare os uden de mange frivillige kræfter.

Tidligere aktiviteter - med mulighed for genopstarte

Børnedisko

Der har flere gange været arrangeret børnedisko - et alkoholfrit diskotek for børn i den midterste del af folkeskolealderen.

Gratis fødselsforberedelse

Der har været afholdt både fødselsforberedelse og babysang i Kaféen gående over flere år.

Mentorindsatsen

Hovedforeningen satsede i 2013-2014 stort på Mentorindsatsen. Mentorindsatsen satte fokus på de udfordringer der kan opstå når man er teenager. Udfordringer der i dagligdagen kan gøre at udviklingen mod selvrealisering og mestring af eget liv besværliggøres.

Indsatsen var for unge i alderen 13-18 år, som kunne få en frivillig mentor, der gennem støtte og vejledning skulle hjælpe de unge til at få øget selvindsigt og mestring af eget liv – og dermed give mulighed for en positiv social- og personlig udvikling. Vi ville give de unge muligheden for at tilhøre en gruppe og blive en del af et fællesskab hvor rummelighed, ligeværdighed og anerkendelse er kerneord.